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Conflict in the company - follow up
In many cases a conflict can arise in a company and include many
persons. You may learn about this in different ways; through
meetings with employees or through information from single
workers. It is important to be aware of the fact that the
management leader is the correct person to contact, in order to
make things happen. If an occupational health service exists, they
must inform the management and give advice to the management
as to what needs to be done. This can be a delicate affair because
employees might have told the occupational health service things in
confidence which they cannot bring forward. On the other hand,
this confidence between the employee and the company doctor, or
other health personnel presents a unique situation for receiving
information about stress- and conflicting relations in the business.
Here the personnel need to agree beforehand with the patient/client
on what they as health personnel can say and do before moving
forward, in order not to break the patients’ confidentiality.
a) The conflict must be recognised. It might sound strange that
not everybody involved by a conflict recognises it, or sees the
emotional and destructive side of the conflict. However, this is not
unusual. Leaders are not always informed about what is going on or
understand what is happening. The background for this can be that
the conflict provokes feelings of discomfort which the leader is
trying to avoid. Often there will be an underlying assessment where
the leader minimizes the conflict, or has chosen to put off doing
something about it because conflicts often disappear in time
This leadership style is not recommended. ©
Colourbox
b) The role of the leader:
The leader is a central person in any conflict in his or her business.
The leader can provoke a conflict through their leadership style,
decisions and dispositions, or because they do not manage
contradictions and conflicts present in their area of responsibility
efficiently.
TRADUZIONE
Conflitti in azienda- Continuazione
In molti casi può sorgere un
conflitto in azienda e molte persone
possono venir coinvolte.. Puoi saperlo in
diversi modi , da incontri
con i dipendenti, da informazioni provenienti dai
singoli lavoratori.
E’ importante essere consapevoli del fatto che il capo
organizzativo è la persona giusta a cui rivolgersi per far in modo
che le cose
vengano fatte. Se esiste un servizio di salute sul lavoro,
esso deve informare
l’organizzativo e consigliarlo sul da farsi.
Questa può essere una questione
delicata perché i dipendenti
possono aver detto al sevizio di salute sul lavoro
confidenze che
non possono essere rivelate.
a)
Il
conflitto deve essere riconosciuto. Può suonare strano
che non tutti coloro che sono coinvolti in un
conflitto non lo
riconoscano o che vedano
la parte emotiva e distruttiva del
conflitto stesso. Ad ogni modo,
questa non è cosa desueta. I capi
non vengono sempre informati di cosa sta
succedendo o
capiscono cosa sta avvenendo. Lo strascico del conflitto può
essere
che esso provochi sentimenti di malessere che il capo
cerca di evitare. Spesso
ci sarà un lavoro di valutazione alla base
dove il capo minimizzerà il
conflitto o sceglierà di rinviare a
fare qualcosa al riguardo perché i
conflitti spesso si dissolvono
nel tempo.
Questo tipo di capo non è raccomandabile.
b)
Il
ruolo del capo: Il leader è una figura centrale in
qualsiasi conflitto
nell’ambito della sua impresa. Egli può
provocare un conflitto con il suo stile
di comando, con le sue
decisioni, e disposizioni o perché non riesce in modo
efficace a
gestire le contraddizioni o i conflitti che rientrano nella sua area
di responsabilità.
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