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SAFETY INTELLIGENCE-INTELLIGENZA DI SICUREZZA

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Safety Intelligence
 Dr. Laura Fruhen from Centre for Safety at the University of Western Australia.





Journalist :Laura has done lots of research in the area of safety, and she has been working with many organisations in industries such as oil and gas, mining, aviation, etc. And I know one of the projects Laura is working on concerns this concept of safety intelligence, which is really interesting. Can you tell us a bit more about it, Laura? 

Laura: Sure, so in this project we were interested in understanding the personal characteristics or individual attributes of senior managers that make a difference for safety and support them in having an influence on safety. And we developed the concept of safety intelligence to capture senior managers' knowledge, as well as skills related to safety issues. And we investigated this concept then involving attribute management organisations from 13 different countries across Europe as well as Northern AmericaAnd we had a total of 148 senior managers participate in our studies, either by completing questionnaires, or by taking part in research interviews. 


Journalist  :So who are these senior managers and why do you choose to study them? 

Laura :So the individuals we studied are the most senior people in organisations, in that they were either CEOs or their direct report. And we knew from previous research, as well as accident investigation reports from various industries, that they have a very particular role for safety and a strong influence on it. 

For example, the Exxon investigation report following the Deepwater Horizon drilling accident that occurred in 2010 in the Gulf of Mexico emphasised that senior managers' commitment to safety will be critical to prevent such accidents in the future. And while we knew they have a very important role for safety, we didn't actually know much about what they need to know or be able to do to exert a positive influence. So in our research, we were really trying to understand what those things are and answer the question of what senior managers need to be able to do and to know. 

Journalist  :That's interesting, so what did you find? 

 Laura: So we found that particularly safety knowledge, social competence, as well as problem solving skills, are really important for senior managers to have a positive impact on safety. 

Out of the three, problem solving stood out especially, as it was the only one connected to the ability of senior managers to demonstrate their commitment to safety. 


For example, it was really important that senior managers are able to look at safety problems from many angles when they're trying to understand a problem. It is really important that they come up with multiple ideas how to solve a problem. So in our guidance to the senior managers we also emphasised both types of skills. that's very useful to know. 

 Journalist :Thanks Laura for sharing your insight with us. 

TRADUZIONE

INTELLIGENZA DI SICUREZZA

Intervista alla dott.ssa Laura Fruhen che lavora presso il centro di sicurezza dell’University of Western Australia


Giornalista: Laura ha fatto molte ricerche nell’area della sicurezza e lavora con molte organizzazioni all’interno di industrie, come quelle del petrolio o del gas, di miniere e dell’aviazione. So che uno dei progetti a cui Laura sta lavorando riguarda il concetto di ‘Sicurezza intelligente’ che è molto interessante.
Puoi raccontarcene un po’ di più , Laura ?

Laura : In questo progetto eravamo interessati a capire le caratteristiche personali o gli attributi individuali dei senior manager, cose che fanno la differenza in materia di sicurezza e che danno ai senior manager un supporto  nell’avere influenza nell’ambito della sicurezza. Abbiamo sviluppato il concetto di ‘Sicurezza intelligente’ per fotografare con esattezza la conoscenza dei senior manager come anche le capacità relative alle questioni di sicurezza. Ed abbiamo indagato su questo concetto coinvolgendo organizzazioni di 13 Paesi diversi in Europa come anche nel Nord America. Avevamo un totale di 148 senior manager che hanno partecipato al nostro studio, completando questionari o prendendo parte alle interviste di ricerca.

Giornalista: Allora, chi sono questi senior manager e perché hai scelto di studiarli ?

Laura: Le persone che abbiamo studiato sono le più vecchie delle organizzazioni in quanto erano degli CEO  o dei report diretti. E sapevamo da ricerche precedenti, come anche da report di incidenti in varie industrie, che hanno un ruolo molto particolare nella sicurezza ed una forte influenza su di essa.

Ad esempio, il report investigativo di Exxon sull’incidente che è avvenuto nel 2010 nel Golfo di Messico sottolineò che il coinvolgimento di un senior manager nella sicurezza era cosa essenziale per prevenire tali incidenti nel futuro. Se da una parte sapevamo che hanno un ruolo importante per la sicurezza, dall’altra, invece, non sapevamo molto di cosa effettivamente hanno bisogno di conoscere o di essere in grado di fare per esercitare un’influenza positiva. Così, nelle nostre ricerche, stavamo davvero tentando di capire quali erano queste cose e di rispondere alla domanda di cosa ha bisogno un senior manager di essere in grado di fare e di sapere.

Intervistatore: Interessante ! Allora. Cos’hai scoperto ?

Laura : Abbiamo scoperto che una conoscenza specifico in materia DI SICUREZZA, DI COMPETENZA SOCIALE ,COME anche di CAPACITA’ DI RISOLVERE PROBLEMI, sono VERAMNETE IMPORTANTI PER I SENIOR MANAGER per avere un impatto positivo sulla sicurezza.

Dei tre, il problem solving spiccava in modo particolare, in quanto era l’unico legato alla capacità dei senior manager di dimostrare la loro forza nella sicurezza.

Ad esempio, è stato molto importante che i senior manager fossero in grado di guardare i problemi della sicurezza da punti di vista diversi. E’ stato molto importante che si facessero venire molte idee su come risolvere un dato problema. Così, nel nostro studio dei senior manager  abbiamo anche enfatizzato questi due tipi di capacità.


Intervistatore: E’ una cosa molto utile ! Grazie Laura per aver condiviso con noi queste tue conoscenze.

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