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Conflicts at work- Conflitti sul lavoro

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Conflicts at work

Illustration of a conflict between two personsA conflict can be when two persons disagree. 

Definition and health effects of conflicts

Although most of the time we work together in harmony, conflicts are also a natural part of life and cooperation between people. They can easily take place where more than one person is present! People are different, and tensions can develop between us from time to time. This is the situation in all parts of the world.
Dictionaries define conflict in several ways, for example: “To have a conflict is when two persons disagrees on something and struggle against each other” “To have a conflict is to come into collision or disagreement” “To have a conflict is to fight”
A commonly used occupational health definition of conflict in a group is this one: A conflict is present in a group when there is incompatibility, incongruence or disagreement among the members of a group regarding goals, functions or activities.
Initially, we should look at conflicts as something normal, and not always negative. When someone disagrees on something, things are often discussed, and new solutions are reached. Contradictions and conflicts may have a positive sides because the situation represents a potential impulse to solve problems, as well as a potential opportunity for learning and development. A conflict can bring positive things if it is handled correctly.
However, it is the unsolvable conflicts we need to worry about; conflicts lasting for long periods without any solution in sight. Long lasting conflicts at a work place tell you that something is wrong in this work environment. The presence of conflicts can be a kind of alarm for both the management and employees. Work places need to have clear and consistent processes for considering the causes and the background for the conflict. In an international workplace it must be remembered that conflicts can be experienced differently in different populations. Similarly, methods to reduce and resolve conflicts will differ in different settings and in different countries.

Prevalence

Angry collegues at workAngry collegues at work can be a problem, both for those involved, and for other workers present. 
© B.E. Moen
Conflicts are common in work places. We have no specific figures from developing countries. However, in European countries, 20-40% of workers experience conflicts at work “often or sometimes”. When different professions are compared, there are no major differences regarding workers experiences of conflict, and there are no gender or age difference in the occurrence of conflicts in the mentioned studies. Similar figures from other parts of the world are difficult to obtain, but there is no reason to think they differ from European figures. 
Traduzione

CONFLITTI  SUL
LAVORO


Conflitti sul posto di lavoroIllustration of a conflict between two persons
Un conflitto può sorgere quando due persone non si trovano d’accordo sul lavoro.


Definizione ed effetti sulla salute dei conflitti

Sebbene per la maggior parte del tempo lavoriamo in compagnia  e d’accordo, i conflitti sono ancke una parte naturale della vita della cooperazione tra le persone. Possono avvenire facilmente dove è presente più di una persona ! Le persone sono diverse e le tensioni possono accadere tra di noi di tanto in tanto. Questa situazione è presente in tutto il mondo.

I dizionari definiscono il conflitto in diversi modi, per esempio : ‘Avere un conflitto è quando due persone non sono d’accordo su qualcosa e litigano tra di loro’, ‘avere un conflitto è entrare in collisione o in disaccordo’, ‘Avere un conflitto è combattere’.

Una definizione di conflitto comunemente usata nell’ambito della salute sul posto di lavoro all’interno di un gruppo è questa :   Il conflitto è presente in un gruppo quando c’è incompatibilità, incongruenza o disaccordo tra i membri del gruppo per quanto riguarda scopi, funzioni o attività.

Per prima cosa, potremo vedere il conflitto come qualcosa di normale e non sempre negativa. Quando qualcuno non è d’accordo su qualcosa, le cose vengono spesso discusse e cercate nuove soluzioni. Le contraddizioni ed i conflitti possono avere un aspetto positivo perché la situazione rappresenta un potenziale impulso a risolvere problemi, come una potenziale opportunità ad imparare ed a crescere. Un conflitto può portare cose positive se è trattato in modo adeguato.

Ad ogni modo, sono i conflitti che non si possono risolvere di cui dobbiamo preoccuparci; conflitto che durano per lunghi periodi senza speranza di una soluzione. Conflitti sul posto di lavoro che durano a lungo dicono che qualcosa non va in quell’ambiente lavorativo. La presenza di conflitti può essere una specie d’allarme sia per l’organizzazione che per i dipendenti. I posti di lavoro necessitano di avere dei processi chiari e consistenti per considerare le cause ed il contesto del conflitto. In un posto di lavoro dove ci sono lavoratori di varie nazionalità, deve essere ricordato che i conflitti possono accadere in modi diversi tra i vari lavoratori.

PredominanzaAngry collegues at work
Colleghi in collera sul posto di lavoro possono essere un problema sia  per le persone coinvolte che per quelle presenti.


I conflitti sono cosa comune sul posto di lavoro. Non possediamo cifre specifiche riguardo i paesi in via di sviluppo. Ad ogni modo, nei paesi europei, il 20-40% dei lavoratori hanno conflitti sul lavoro ‘ spesso o qualche volta’. Quando vengono confrontate diversi tipi di professioni, non ci sono grandi differenze di casi di conflitto tra i lavoratori e non ci sono differenze di genere o d'età nei casi menzionati. Cifre simili per altre parti del mondo sono difficili da ottenere, ma non c'è motivo di pensare che differiscano molto dai paesi europei.

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